Povestea pupezei

14.10.2019

 Cod 02. "Amintiri din copilărie"

povestite din perspectiva pupezei cu pricina :)  

        Într-o dimineață ca oricare alta, la ora 7 fix, am început să cânt ca să anunț că este dimineață. Eu sunt o pupăză care locuiește de câțiva ani într-un tei, și dimineață de dimineață cânt pentru a-i trezi pe ceilalți.

      După câteva minute după ce-am dat trezirea, parcă îl văd pe Nică, un pic cam supărat, cum se duce la țarină să dea de mâncare la lingurari. Astăzi însă văd că se abate de la drum către teiul în care locuiesc, deoarece m-a văzut. Și eu care credeam că vrea să îmi mulțumească pentru că îl trezesc în fiecare dimineață pentru a nu întârzia cu treburile! Da', când acolo, ce să vezi! Când și-a băgat mâna în scorbură, mi-am dat seama că el avea altceva de gând. Și-a băgat mâna în casa mea și m-a scos de acolo, după care a pus peste mine o căciulă și peste căciulă o piatră. Apoi a plecat. M-am zbătut, dar în zadar, nu am putut scăpa!

       După ceva timp s-a întors și mi-a legat piciorul cu o sfoară și m-a dus în podul casei lui. El venea și îmi aducea de mâncare, iar eu, de fiecare dată, încercăm să scap, dar nu am reușit. După două zile în care m-a ascuns acolo, m-a luat și am plecat la drum. Eu nu știam unde vrea să mă ducă. După ceva timp am ajuns într-un târg. Acolo un negustor l-a întrebat pe Nică dacă eu sunt de vânzare. În zadar am sperat că va spune "nu" și că va avea grijă de mine. Bucuros de oferta făcută, Nică i-a spus că sunt de vânzare și m-a dat negustorului, care a crezut că sunt o găină și m-a căutat de ouă. Atunci acesta mi-a dezlegat piciorul de acea ață și mi-a dat drumul. Îi sunt recunoscătoare!

        Când am ajuns acasă, i-am văzut pe părinții lui Nică mergând spre târg, deoarece un vecin le-a spus cum l-a văzut pe Nică în tei, în urmă cu două zile, cotrobăind prin scorbură...

       Eu m-am bucurat tare că am scăpat de așa năzbâtie de copil și mi-am trăit în continuare viața, trezindu-i în fiecare dimineață pe săteni, ca un adevărat "ceasornic al satului", dar mai ales ascunzându-mă de câte ori îl vedeam pe Nică mergând cu mâncare la țarină sau dând ocol teiului!

Ș.T.


Creați un site gratuit! Acest site a fost realizat cu Webnode. Creați-vă propriul site gratuit chiar azi! Începeți